2009. március 16., hétfő

Szájpenész

Hát ebből kijutott Lucának. Először azt hittem csak anyatej lerakódás a nyelvén, aztán Gábor felfedezte, hogy a szájpadlása is szürkésfehér. Textilpelenkával benyúltam a szájába tesztelni, hogy ez letörölhető lepedék, vagy sajnálatos módon szájpenésze lett. Esetünkben erről volt szó, telefonon értekeztem a doktor néninkkel, aki felírt egy általánosan bevált ecsetelő szert (Glycerinum Boraxatum) és egy erős gyógyszerész által helyben kikutyult szert, valamint javasolt homeobogyót (Borax). A gyengébb szerrel és a homeobogyóval kezdtük, bízva abban, hogy használ. Szerdán megyünk oltásra, majd akkor ellenőriztetem Lucát a doktor nénivel. Izgultam, hogyan fogadja majd Manócska, hogy egy steril gézlappal az ujjamon nyúlkálok a szájában és törölgetem a szájpadlását, nyelvét; lesz-e ettől neki is hányingere, mint a felnőtteknek. Nagy örömömre jól viseli a ceremóniát, majdnem lelkesen szopizza a gézlapba tekert ujjamat. A homeobogyó szedésével sincs gond, vízben feloldva fecskendő segítségével adom be neki. Egyedül az időzítése okoz nehézséget, kaja és az ecsetelés előtt vagy után min. fél órával kell beadnom. Ez azért zűrös, mert általában ilyenkor alszik Luca, de valahogy több-kevesebb sikerrel ezt is megoldjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése