2013. augusztus 13., kedd

Balatoni nyár - Csopak

Már tavaly megbeszéltük, hogy 1 hetet idén is Dettiékkel nyaralunk. A gyerekek hasonló korúak, jól ismerik egymást (Luca és Dani jó barátok) és mi felnőttek is szívesen vagyunk együtt. A szállásunk messze a strandtól, fent a hegyen volt. Előzetesen nagy kertre a telekvégben külön házban lakó kedves tulajdonosokra számítottunk. Ezzel szemben a tulajdonos stílusa kimondottan rossz volt, a telek pedig kicsi és túlzsúfolt volt. A telek első felében állt a nagy ház, előtte parkolhattak az udvaron az autók. A másik felében állt a garázs - amit a tulajdonosok nyári lakká építették át maguknak, hogy a nyári időszakban ott lakhassanak, amíg kiadják a házukat - mellette volt a "játszótér" (koszos és lerobbant volt) és a medence. Kertnek gyakorlatilag nem maradt hely. Szerencsére a ház tágas és normálisan berendezett volt, a tetőtéri szobákat pedig egy nagy diófa árnyékolta és volt egy kellemes földszinti teraszunk, ahová esténként kiülhettünk borozni, beszélgetni.
A hetünk most is mozgalmasan telt, kompoztunk (Tihany-Szántód),

állatkerteztünk (Veszprém),
nagyokat strandoltunk, sétáltunk,

"vizibicajoztunk"

hattyúkat és kacsákat etettünk,

sőt dottoztunk (elektromos kisvonat) is Füreden, ráadásul a fiúk tesztelték a veszprémi kórház urológiáját, ami után Bobó már nem fürödhetett, így zárásként a Nosztori Kalandparkban tették próbára magukat a gyerekek.

A helyi gasztronómia mély nyomokat hagyott bennünk, eleinte nagyon rossz élményeink voltak (Steak House - Csopak, szántódi rév büfé), majd sikerült igazán jókat is ennünk. (sajtos-tejfölös tészta - otthoni koszt, Malom Csára - Csopak, olasz étterem - Balatonfüred).